En sån dag

Vilken jävla skitdag jag haft. Började med att va monstertrött så jag for alldeles för sent till jobbet. Blev tvungen tanka innan såklart. En bit före jobbet börja bilfan koka.. Kör Hampus jetta då min Audi inte är i form. Han vill bara ge mig sladd hela tiden och halva bilen måste rivas för att hitta felet :( 

En arbetskamrat fick komma med vatten så blev nästan en timme sen. Gick väl bra att jobba men så skulle jag ju hem.. Bilfan koka direkt och laddlampan lyste. Då ställde jag mig under huven och trots att jag är rätt korkad insåg jag att jag har ju fan ingen fläktrem! Inte konstigt att bilen kokar och inte laddar! Tog mig till boliden, då kom svärmor med bogserlina. Bogserades och frös som en galning. Sista biten såg jag noll för rutan va så skitig, fick chansa vars avfarten till svärfars var.

Nu är jettan lagad iallafall men jag längtar efter min bil. Tyvärr sålänge den gör som den gör och det är vinterväglag får jag glatt köra Hampus bil. Tur jag har honom som fixar min bil ändå ❤️


I helgen var jag på graven och tände två gånger. Det är aldrig kul att gå dit men det är otroligt vackert med alla lyktor igång denna helg. Man kan ändå känna en slags ro, saker är ju vad de är ändå. Jag tänker på Fredrik varje dag, alltid ploppar ett minne upp nånstans men nu kan man le åt dem iallafall. Han finns med i tankarna livet ut och så skall det förbli.

Nu har jag landat i sängen och får se när Hampus är hemma, han skruvar i någons bil någonstans. Tänk så fin och snäll han är, speciellt med mig. Jag vet att vi kommer få det bra ihop det som är kvar av livet.


Skickar en tanke till killen i Piteå som blev offer för det meningslösa våldet i helgen, visst fan är det tragiskt?!

Kommentera här: