Utan dina andetag

Bollen i rullning med nytt jobb och blir det som jag tänkt så blir det en annan gruva men inget bergarbete. Jag har en plan för resten av mitt liv men vi får väl se hur det blir med den. Detta är inte mitt önskejobb, men absolut bättre än att stå utan! Tror det kan bli riktigt bra om jag får som jag vill..
 
Idag såg jag och min arbetsledare OS hehe.. Eller ja vi såg sista perioden av hockeyn. Väl hemma så slockna jag på soffan och vaknade för en halvtimme sen. Wtf? Hade ju en del att göra denna kväll, bara tråkiga saker men ändå. Hoppas jag får sova lite mer innan jag ska iväg igen.
 
 
Fick dåliga nyheter idag. Eller inte för min del personligen... Men det var en vän åt en kär vän till mig som omkom i krocken med flisbilen utanför Älvsbyn eller vars det var? Fick nyheterna när jag satt och vänta på att få fara hem men det är aldrig kul.. Varje gång man får höra om sånt här då brukar jag utvärdera mitt liv. Tog det lungt påväg hem. Det må väl va att köra ihjäl sig själv men skulle man ha ihjäl nån oskyldig stackare och överleva själv skulle man nog aldrig förlåta sig.7
 
Ska försöka få lite sömn innan tankarna snurrar iväg.
Funderade på en kommentar jag fick en dag efter Fredriks död. Nu vet jag visserligen att det var nog inte menat något illa med det.. Men den löd iallafall att det var ju "bättre" att han dog som han gjorde än att han tog livet av sig. Fattar inte hur nått kan vara bättre? Det är bara tragiskt när de bästa lämnar oss. Men jag är inte arg.. Jag vet att folk ibland tänker på ett sätt men det kommer ut på ett annat.
 
Älskade Freddie <3

Kommentera här: