Eliminera

Nu har jag haft tänkarmössan på mig igen. Min slutsats av hela tänkeriet är att man ibland måste eliminera folk som inte är något bra för en. Folk som en gång kanske betytt mycket men som bara förstör för en, utnyttjar och bara helt enkelt gör skit för en. Varför ska man ha såna människor i sin närhet? Varför ska man kalla dem för vänner? Även om det personen en gång betytt något så behöver det inte betyda att man inte vann något från elimineringen. Man kanske fick en massa nya vänner på köpet.


Jag själv blev en gång eliminerad av någon som betyder mycket för mig, men ändå kunde jag se den från dennes sida. Om jag som person gör en annan så pass ledsen eller vad man ska säga, då tycker jag det är bra att jag blev bortvald. Jag va dålig för denne, då bör jag inte ingå i dennes liv heller. Visserligen är det på bättringsvägen idag, men det kunde ha slutat precis tvärtom.

Det var den tanken. Imorgon ska jag tänka lite mer, har gått och blitt sjuk så nu är jag mer eländig och bitter än normalt. Stackars Hampus! :)



Kommentera här: