The wheel in the sky keeps on turning

Ja vilken resa det vart. Jag tänker tillbaka på vad som hänt 2013 och 2014. Jag kommer nog aldrig göra en sån pass svängig resa igen. Förlusten av Fredrik, att vara riktigt nere på botten i ett destruktivt leverne för att sen ta sig ur det och livet blev bra igen. Bytt jobb, alla nya människor jag lärt känna bla via Hampus. Förlovad sen i tisdags och snart även officiell sambo.
 
Jag lovade Hampus att när han fått jobb då skulle han få skriva sig på min adress. Den här morgonen har jag vinkat hejdå när han åkte till sitt nya jobb som reservdelschef/mekaniker. Jag hoppas verkligen han ska trivas! Det är fan a och o när det gäller jobb, trivs man inte med sina arbetskamrater då är det bara pest och plåga.
 
 
Detta är faktiskt något helt nytt för mig. Jag har aldrig levt i en relation i hela mitt 26åriga liv när den andra haft en inkomst också. Det öppnar nya möjligheter för oss, men även för mig. Kanske får jag för mig att ta tjänstledigt och plugga ett tag? Viktigaste är nog att man kan börja spara ihop en slant för att förverkliga drömmar man har ihop. Ett mål är att innan jag fyllt 30 vill jag bo i hus, så vi får väl se :) Nu ska jag äntligen återuppta träningen på riktigt. Köra pass efter jobbet då Hampus ändå inte är hemma. Tog länge innan träningslusten återkom men nu är den på g :)
 
Nu ska jag försöka sova en lillstund, är ju dagen till ära ledig. Imorgon ska det förtäras öl och fira med goa vänner. Vi ska fira att Hampus fyllt år, våran förlovning, Hampus nya jobb och att Tessan och Peji blivit tillsammans "officiellt" ;)
 
Om inte sömnen infinner sig ska jag börja spåna på nya taturingsprojekt. Börjar va dags igen snart :)

Kommentera här: