Åh :(

Idag kom jag till insikt att lillkatten måste få flytta... Det är med sorg i hjärtat jag säger det, men jag har verkligen försökt att få allt att gå ihop länge nu med katter och hund men det går inte...

Jag har minst två djur för mycket i min lägenhet. Min egen katt hade jag aldrig skaffat för 7 år sen om jag visste vad jag vet nu. Då var väl säkert tanken att köpa hus med min dåvarande sambo... Men livet tar andra riktningar helt enkelt.  Han verkar så ledsen sen han vart tvungen bli innekatt igen så vi får se vad jag ska ta mig till..

Lillkatten fick jag ju helt enkelt ärva efter Fredrik. Jag tyckte aldrig han skulle skaffa katt eftersom jag visste vad jag visste då, men han gjorde ju som han ville. När Fredrik dog kände jag att lillkatten inte skulle behövt dö han med bara för det... Så jag tog hand om honom. Det är nästan som att ha ett litet barn. Man måste ligga steget före honom när man tänker för annars knäcker han en.

Hunden fick jag på köpet med Hampus och han måste ju tyvärr med sorg i hjärtat åka till hundhimlen av olika anledningar... 


Det är trångt i en tvåa. Jag hade önskat att jag kunde ha kvar mina älskade katter men då vill jag ha hus... Och eftersom jag inte har nån aning om jag bor i hus om 3 månader eller 5 år så blir det bäst för katterna om de får nya hem... Åtminstone en av dom men gärna båda två..

Man ska inte ha en babiljard djur i lägenhet och spec när man som oss jobbar mycket och är borta mycket på helgen. Hur jävligt det än känns vill jag bara att de ska få det bäst i slutändan och bäst är kanske inte just hos mig.. :( 



Kommentera här: