:(

Igår tog vi det tunga beslutet att låta Turbo åka till hundhimlen... Jag trodde att det skulle vara enklare än vad det var, såklart var vi alla ledsna, men att komma hem var jobbigare än jag trott..

Det är väldigt tomt här, ingen som bär runt på grejer och ingen som hälsar glatt. Idag ska jag stöka bort hans leksaker osv men det känns verkligen inte kul...


Jag önskar att Hampus hade fått ha Turbo från valp. Tyvärr har han omplacerats två gånger innan han hamnade hos honom och därmed inte haft det så bra. Han blev otroligt konstig mot slutet och det gick inte lita på honom. Det var inte en fråga om han skulle anfalla någon utan frågan om när.. Då fick vi ta detta tråkiga beslut.

Här hemma med oss har han aldrig visat tecken på aggression, han var världens snällaste och roligaste, men det går inte ha en hund som man bara har hemma. Man måste kunna ta med han. Som sagt önskar jag verkligen att han hade gått ha kvar, men nu är han i himlen.

Nu är det bara vi och Hasse kvar i våran lilla familj. Visst vill vi ha hund igen men det rätta att göra är att vänta tills vi har hus och mer tid till djur. Vi är borta rätt mycket och då ska man inte ha djur, så enkelt är det.

Sov gott Turbo, jag tyckte nog om dig mer än jag anade för det är verkligen tomt och tyst här hemma ❤️ Puss från matte och husse.








Kommentera här: